Az E-mobilitás továbbra is nagy tempóban terjeszkedik. Ma már szinte minden neves gyártó kínál teljesen elektromos autókat különböző kategóriákban.
A közepes méretű SUV-k jelenleg különösen népszerűek, azok is, amelyek üzemanyaggal működnek, ezért a BMW, a Skoda és a Volvo három (családoknak és mindennapi használatra is alkalmas) középkategóriás SUV-jai jól idomulnak, és társukra találnak a kifejezetten nagy teherbírású e-autókhoz kifejlesztett AEZ Porto (sötét és fekete) és Panama (sötét és magasfényű) nagy teherbírású felnikben.
A kényelemre hangolt Skoda Enyaq
A méltán népszerű Skoda márka műszakilag és vizuálisan egyaránt tetszetős autókat képvisel, amelyek kiválóan alkalmasak a mindennapi használatra, és rendkívül korrekt ár-érték arányt kínálnak. Az Enyaq pontosan ezt a vonalat követi, hiszen egy hátsókerék-meghajtású középkategóriás SUV, amely különböző méretű akkumulátorokkal (52, 58 és 77 kWh) kapható, míg a WLTP hatótávolság 362 és 541 km között változhat. A precízen megmunkált Enyaq a tekintélyes helykínálatot a városra alkalmas agilitással és a nagy távolságokra megfelelő komforttal ötvözi.
A kéttonnás cseh jármű masszív megjelenését tovább fokozza a keresztküllős Porto felni, amely tökéletesen illik az ilyen kaliberű elektromos autókhoz.
A felni kialakítása klasszikusan kéttónusú (fegyverszürke, frontpolír) vagy modern (fekete matt), a méretek 18 és 21 hüvelyk között mozognak. A megfelelő VTA és ECE jóváhagyásoknak köszönhetően a Porto gond nélkül használható, különösen elektromos (BEV), hibrid (HEV) és plug-in hibrid (PHEV) autókhoz.
A 4,64 méter hosszú Enyaq utastere meglehetősen tágas, a csomagtartóban az üléstámlák lehajtásával akár 1710 liternyi is elfér. Öt utassal a fedélzeten még legalább 585 liternyi hely marad. A vezérlés a legmodernebb, a központi érintőképernyővel és a VW által ismert sliderekkel. Az Apple CarPlay és az Android Auto pedig a mobiltelefonokat és a fedélzeti infotainment rendszereket kapcsolja össze.
A dinamikus BMW iX3
Az iX3, amit a BMW a sikeres X3 SUV-család elektromos változataként jellemez, valamivel nagyobb, mint a Skoda Enyaq. A híres, dinamikus, magas üléshelyzetű X3-as génjeit a teljesen elektromos iX3 is örökölte, amit jól példáz az adaptív felfüggesztés, amely egy gombnyomásra komfortosból sportosra vált, valamint a benzines változathoz képest 7,5 cm-rel alacsonyabb súlyponttal rendelkezik. Az iX3 maximális teljesítménye 210 kW (286 LE), amelyet egy 80 kWh-s akkumulátor biztosít. Ennek eredményeként a több mint 2,2 tonnás e-BMW rendkívül dinamikus mozgásokat képes bemutatni.
A keresztküllős Panama felni hidat képez a dinamikus és a szigorú megjelenés között, prémium kivitelezése pedig nagyszerűen harmonizál a rendkívül modern, középkategóriás SUV iX3 modellel. A nagy, 1025 kg-os teherbírás tökéletesen illeszkedik a prémium SUV-okhoz és a BEV-ekhez egyaránt. Az ECE-engedély birtokában a 20 colos Panamák regisztrációmentesen felszerelhetők.
A 4,73 méteres hosszúsággal és 510 és 1560 liter közötti csomagtartó térfogattal az utasok és a csomagok bőségesen elférnek az egyénileg szabályozható utastérben. Az alapfelszereltségű ülések jól tartják a sofőr és az anyósülésen ülő utas testét. A számos fedélzeti asszisztens növeli a biztonságot, a navigáció és az intelligens tempomat összekapcsolásával pedig az iX3 nagyon jól gazdálkodik az energiával.
A magabiztos Volvo XC40 Recharge Pure Electric
A Volvo szintén jól veszi az e-mobilitás kihívásait is, és azt tervezi, hogy 2025-re autóinak nagyjából a felét teljes mértékben BEV-ként értékesíti, kezdve a szintén a SUV-középmezőnybe tartozó, nagyjából 2,2 tonnás XC40-essel. A jellegzetes "svéd" formavilágával némileg kiemelkedik a konkurencia kínálatából, és egy kiegészítő hátsó tengelyes motorral az XC40 szintén elérhető összkerékhajtásúként is. Maximális teljesítménye 300 kW (408 LE), ami magabiztos vezetési teljesítményt biztosít.
A 2,2 tonnás önsúlyával még az elektromos Volvo XC40 is sajátos követelményeket támaszt a kerekek teherbírása iránt, amelyeknek az AEZ Panama dark 1025 kg-os terheléssel könnyedén eleget tesz. A homorú keresztküllős, kéttónusú, fegyverszürke-polír előlapú, 19 colos felnik az ECE-engedélyezésnek köszönhetően regisztrációmentesen használhatók.
Az XC40 rendkívül megnyerő belső tere bőséges helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak, az anyaghasználattal pedig beváltják az ígért prémium kategóriás ígéretet. A 78 kWh-s akku a beszámolók szerint a WLTP után akár 428 km-t is képes megtenni, ráadásul a BEV-tulajdonosok közvetlenül a Volvótól rendelhetnek egy vonószerkezetet, amely lehetővé teszi számukra, hogy csónakot, utánfutót vagy lakókocsit (1500 kg megengedett vontatott tömegig) húzzanak.
Minden modell tökéletesen ötvözhető az AEZ termékcsalád felnijeivel. Az AEZ felnik jóváhagyásai és tanúsítványainak köszönhetően a felszerelés többnyire regisztrációmentesen elvégezhető. A megfelelő modellek megtalálásához érdemes egy pillantást vetni az AEZ felni-konfigurátorára.